מידע ומאמרים

מידע ומאמרים בתחומי ניהול, בנייה ותחזוקת אתרי וורדפרס.

שדרוג אתר וורדפרס (כל מה שחשוב לעשות)

כולם יודעים שאתר האינטרנט הוא נכס, נכס של העסק, למרות שלא כל בעלי העסקים מתייחסים אליו ככה. נכס נוסף שלא פחות חשוב אליו אין מודעות כמעט וקשור קשר ישיר באתר האינטרנט שלך הוא המיקומים של האתר במנועי החיפוש השונים. נכס זה הוא נכס שיווקי ברמה הראשונה, כזה שלא ניתן לרכוש רק בכסף, אלא בכסף וזמן (המשאב הכי יקר שלך).

בתהליך שדרוג אתר וורדפרס בפרט ואתר אינטרנט מבוסס כל מערכת אחרת בכלל, חשוב מאוד להתייחס לאתר החדש, לטכנולוגיה, למבנה האתר והעיצוב שלו, לתהליך הקמת האתר, לספק אתר האינטרנט (אם זה חברת הקמת אתרים, אם זה מתכנת פרטי, אם מדובר בהקמת אתר מורכב מאוד או בניית אתר תדמית לעסק) – מאוד חשוב!

בתהליך שדרוג אתר וורדפרס (או כל אתר אינטרנט אחר) חשובה לא פחות (אפילו חשובה יותר) היא ההתייחסות לאתר הקיים, האתר הישן.

מה צריך לבדוק באתר האינטרנט הקיים לפני ביצוע שדרוג לאתר אינטרנט חדש:

  • בדיקה סטטיסטית מקיפה
    כדאי וצריך לבדוק אילו דפים באתר מהווים נקודות "מפגש" ראשונות עם הלקוחות הפוטנציאליים, במילים אחרות, מי בין הדפים הינם "דפי נחיתה". הבדיקה צריכה להיות בשני מישורים: מישור כמותי ומישור איכותי.
  • בדיקת מיקומים במנועי חיפוש
    צריך לבדוק אילו דפים באתר ממוקמים באילו ביטויים במנועי החיפוש (ואם מדובר באתר בין לאומי אז לא רק בגוגל).
  • מיפוי כללי של האתר הישן
    חשוב מאוד ויהיה לעזר בתהליך השדרוג למפות את האתר הישן, עץ ויזואלי שיכלול את כתובות הדפים ונתוני התגיות העיקריות שרלוונטיות של כל דף באתר, יחד עם המבנה ההיררכי של האתר יהווה כלי עזר אדיר בתהליך שדרוג אתר אינטרנט.

 

יש עוד אלמנטים ונתונים שיש לבדוק בתהליך שדרוג אתר וורדפרס, לאחר מכן להתייחס לאותם נתונים בתהליך הקמת האתר החדש, חובה להתחיל בשלושת הדברים העיקריים שיש לבצע לפני שדרוג אתר אינטרנט: נתונים סטטיסטיים, מיקומים במנועי חיפוש, מיפוי כללי של אתר האינטרנט.

מתי לבצע את הבדיקות הנ"ל?

ככלל כדאי לבצע את הבדיקות בכל תהליך שדרוג אתר וורדפרס או שדרוג אתר אינטרנט כלשהו, מתוך הנתונים והפעולות הניגזרות מהם בעל העסק יגן על ערך הנכס ויוכל גם לשפר אותו וללמוד על פעולתו רבות, אתר אינטרנט בעל ותק של שנים רבות יהיה מורכב יותר, שדרוג אתר בעל תכנים רבים יהיה מורכב יותר, שדרוג אתר בעל נוכחות טובה במנועי חיפוש יהיה מאתגר מאוד. כל שדרוג אתר וורדפרס הוא תהליך שיש להתייחס אליו במחשבה ותכנון ולא בקלות ראש.

צריך לזכור!

אתר אינטרנט = נכס, מיקומים במנועי חיפוש = נכס.
בתהליך שדרוג אתר וורדפרס יש להגן על הנכסים הללא.