מידע ומאמרים

מידע ומאמרים בתחומי ניהול, בנייה ותחזוקת אתרי וורדפרס.

חשוב לדעת! לפני תהליך בניית אתר וורדפרס

רישמת הדברים החשובים ביותר כאשר מתחילים תהליך בניית אתר וורדפרס, זה חשוב גם כאשר ניגשים לקבל הצעת מחיר על בניית אתר וכפליים כאשר בונים אתר וורדפרס לבד.

לפני התחלת תהליך בניית אתר וורדפרס כדאי שיהיו הדברים הבאים

1. אפיון בסיסי של האתר

מטרתו של האפיון מגוונת, ראשיתה בכך שכתיבת אפיון מכריח את מי שמעוניין באתר לחשוב, לחשוב על מה יהיה באתר האינטרנט, לחשוב על המבנה של הדברים, לחשוב על מטרות האתר ואת כל זה לרשום על דף ככה שגם מי שאמור לבנות אתר וורדפרס יוכל להבין מה הדרישות.

2. מסגרת תקציב ברורה

עלות בניית  אתר וורדפרס יכולה לנוע מכמה מאות שקלים לכמה אלפי שקלים ולכמה עשרות אלפי שקלים, החלטות רבות בתהליך בניית אתר וורדפרס יהיו מבוססות על מסגרת התקציב. כדאי לקבוע מסגרת תקציב לפני תחילת העבודה, במידה ועובדים מול בונה אתר חיצוני, יש לדרוש עמידה בתקציב ולהבין מה עלול לצוץ בתהליך שאינו מתומחר מראש.

3. מטרות מוגדרות לאתר

בנייית אתר אינטרנט מתבצעת על מנת להשיג מטרה או מטרות ספציפיות, כדי להעלות על הכתב מהן המטרות הללא לפני התחלת הבניה (ואפילו לפני התחלת אפיון האתר).

4. קבלת הצעות מחיר לבניית אתר וורדפרס

תהליך זה יכול להיות מאוד מבלבל, הסיבה העיקרית היא שעבור אותו מוצג לכאורה, אפשר לקבל הצעות זולות מאוד ויקרות מאוד, צריך להחליט מהם הקריטריונים לבחירת בונה אתרים ולבחון כל הצעה על פי אותם קריטריונים, למשל: תיק עבודות וניסיון בבניית אתרים דומים, משובים מלקוחות (אפשר ורצוי לשוחח עם לקוחות של בונה האתרים), תקציב ועמידה בתקציב, יכולות טכניות מתאימות לדרישות האתר (יש לודא שבונה האתר יודע לגשת לכל האתגרים המוצגים בדרישות שלך).

5. אתר וורדפרס הוא תשתית מצויינת לקידום אורגני (קידום במנועי חיפוש)

אתר מבוסס וורדפרס הוא תשתית מצויינת לכל התפתחות עתידית אפשרית, צריך להכיר את המערכת ולהכיר את מנועי החיפוש והדברים החשובים עבורם בהקמת תשתית זו. בבניית אתרים חשוב לבדוק ולראות הוכחות את הידע של בונה האתרים בתחום הקידום האורגני /אופטימיזציה של האתר לדרישות מנועי החיפוש גם אם אין כוונה ישירה לבצע קידום אורגני לאתר.

6. לבקש הצעת מחיר לבניית אתר וורדפרס

גם אם בכוונתך לבנות אתר וורדפרס באופן עצמאי, וברשותך אפיון בסיסי המתאר את האתר ואת הדרישות, שווה לבקש הצעת מחיר לבניית אתר וורדפרס ממספר בוני אתרים כדי להבין ולראות אולי בכל זאת שווה שבעל מקצוע שמבין ומומחה לוורדפרס יבצע את העבודה.