מידע ומאמרים

מידע ומאמרים בתחומי ניהול, בנייה ותחזוקת אתרי וורדפרס.

מאתר וויקס לאתר וורדפרס

המון בעלי אתרים בפלטפורמט וויקס מבקשים לעבור לאתרים מבוססי וורדפרס, הסיבות בעיקר מתייחסות ליכולות אתרי וורדפרס בכל הנוגע לתהליכי שיווק באינטרנט וקידום אתרים, ויש גם סיבות נוספות…

אתרי וויקס הם אתרים יפים, נוחים לניהול וקלים להקמה כיוון שאינם דורשים ידע תכנותי כלשהו, הפתרון מתאים לפלח שוק קטן מאוד שאינו זקוק לאתר אינטרנט לצורך שיווקי אלא כדי להפנות אליו גולשים בצורה "ידנית", למשל: תיק עבודות של צלם (אליו הוא מפנה לקוחות פוטנציאליים), אתר של כיתה בבית ספר, אתר /בלוג של משפחה, אתר קורות חיים של מחפש עבודה …

הדבר העיקרי הוא נוכחות באינטרנט שאינה זקוקה לנוכחות במנועי חיפוש, או שהדבר אינו משמעותי עבור פעילות העסק /האתר.

בעלי עסקים קטנים שהקימו אתר מבוסס וויקס המגיעים לשלב בו הם רוצים שהאתר יהווה מנוע עסקי ויקח חלק בפעילות שיווקית של העסק נתקלים במגבלות רבות של אתר אינטרנט המבוסס על פלטפורמה וויקס (הדברים הנכונים לוויקס נכונים גם עבור פלטפורמות דומות).

תהליכי שיווק באינטרנט בכלל וקידום אתרים בפרט דורשים דיוק טכני ותוכני, דורשים שליטה מלאה על האתר (כולל התנהגות, כולל קוד, כולל יכולות שרת, כולל תוכן ומבנה, כולל הכל …) דברים שאין עליהם שליטה בוויקס או במערכות דומות לוויקס.

ההמלצה שלנו היא לא לייצר אתר בוויקס גם אם יש "מחיר" עיצובי כשבונים אתר מבוסס ורדפרס בתקציב נמוך יותר. אתר וורדפרס ניתן לשדרג ולשפר כל הזמן (בזכות ארכיטקטורת מערכת שתומכת בהתפתחות וגדילה של אתר אינטרנט).

כשעוברים מאתר וויקס לאתר וורדפרס יש צורך לשים דגשים על נוכחות עכשווית של אתר הוויקס, על קישורים שמפנים לאתר מתוך רשתות חברתיות, מתוך אתרים שונים, מתוך מועדפים שגולשים שמרו לעצמם וכד', הטיפול נידרש כדי שלא לאבד את מה שניצבר עד כה וכדי למנוע פגיעה בגולשים ולקוחות קיימים.

תהליך זה כרוך בעבודת מיפוי ויצירת הפניות ספציפיות לדפים, מה שמייקר את עלות הקמת אתר הוורדפרס במקום אתר הוויקס (או כל אתר בפלטפורמה דומה לצורך העניין).

עלות אתר תדמית בסיסי בוורדפרס נוחה ונמוכה יחסית לכן עדיף בכל היבט להקים אתר וורדפרס (כמו כל שירות, עם איש מקצוע שמכיר ויודע כמובן) במקום הקמה של אתר וויקס בחינם.