מידע ומאמרים

מידע ומאמרים בתחומי ניהול, בנייה ותחזוקת אתרי וורדפרס.

תפקיד התמונה באתר אינטרנט

תמונות, וידאו, אייקונים ומדיה בכלל הם דבר נפוץ מאוד באתרי אינטרנט,
כמעט בכל דף אינטרנט שנגלוש נראה את אחד או יותר מהם: תהיה תמונה שממחישה ויזואלית, יהיה וידאו שמסביר על התחום, אולי יהיו אייקונים ספציפיים ואפשרויות רישום או משחק שיעודד אותנו הגולשים לבצע פעולה מסויימת.

לכל אלמנט בדף צריך להיות תפקיד מוגדר, צריכה להיות משמעות אמיתית ומסר כלפי הגולש.

בהקמת אתר תדמית (פעולה שאנחנו מומחים בה) משלבים תמונות, כיום נהוג להכניס לדף הבית תמונה אחת שמוצגת בחלק ניכר של הדף (עליון, בולט, Above the fold כמו שאומרים המקצוענים), כאשר בשאר הדפים לעיתים תהיה תמונה אחת עיקרית, ולפעמים לא תהיה תמונה בכלל …

לשילוב תמונות באתר יש משמעות, לתמונה יש תפקיד מוגדר והיא צריכה להיות התמונה הנכונה לתפקיד הספציפי, למשל:

תמונה בודדת בדף הבית צריכה להעביר מסר על שירותי החברה, על יכולות החברה, על חזון החברה, על התועלת שהחברה תתן ללקוח … התמונה חייבת להעביר מסר וחייבת להיות בעלת משמעות מעבר ליופי או אסטטיקה (שגם הם חשובים כמובן), תמונה בדף הבית צריכה להזמין את הגולש פנימה למהות החברה.

תמונה בדף אודות החברה צריכה להעביר מסר נוסף, כזה שיתייחס להון האנושי, למנהלי החברה, ללקוחות החברה, למבנה הארגוני של החברה, לאסטרטגיה בה החברה בוחרת לפעול … ליתרונות החברה על פני המתחרים.

תמונה בדף צור קשר אמורה להעביר מסר של הקשבה, הזמנה לפעולה, מסר של תקשורת טובה ונכונה לתחום וללקוחות.
אותו דבר כלפי התמונות בדפי המוצרים, דפי השרותים, דפי המכירות והנחיתה באתר… לכל תמונה חייב להיות ערך מוסף, מסר בהיר.

לא חייבים להכניס תמונה בכל דף, אין חובה להשתמש בתמונות בכלל (למשל באתר שלנו בבית חרושת לאתרים בימים אלו ומאש שהאתר פעיל  אין תמונות מלבד צילומי מסך של האתרים שהקמנו), אבל במידה ובוחרים להשתמש בתמונות באתר אינטרנט, צריך לחשוב על מטרתם ועל המסר אותו כל תמונה צריכה להעביר.

לבחירת תמונות לאתר אפשר להשתמש במאגר חינמי של תמונות (הקישור מוביל לדף עם מספר מאגרי תמונות ללא תשלום), אפשר ליצור את התמונות על ידי צילום עצמי וניתן גם להזמין צלם מקצועי שיצלם ויערוך את התמונות לתוצאה מושלמת.