מידע ומאמרים

מידע ומאמרים בתחומי ניהול, בנייה ותחזוקת אתרי וורדפרס.

יש לך עליה בכניסות לאתר ממקורות לא מוכרים?

בתקופה האחרונה בעלי אתרים רבים מדווחים על עשרות גולשים חדשים מידי יום שנכנסים לאתר. אנחנו והלקוחות שלנו מודדים 15-80 גולשים נוספים מידי יום!

לפני שאנחנו שמחים – אנחנו בודקים את הסיבה

לא מדובר בהצלחה פתאומית של האתר שלכם, גם לא בפעילות שעשיתם והניבה תוצאות מידיות, ממש לא. אנחנו מדברים על כניסות שמתועדות במערכת הסטטיסטיקה של גוגל (אנליטיקס) מתוך אתרים ספציפיים שמושכים את תשומת לב בעלי האתרים דרך מנגנון הסטטיסטיקה.

מה רואים במערכת?

עשרות כניסות מתוך דומיינים לא מוכרים, חלקם חוזרים על עצמם עם שינוי בסאב-דומיין, חלקם נראים באותו תחום עיסוק אך מתוך דומיין שונה … למשל:

Channels Google Analytics

* מקורות מהם ה bounce-rate הוא 100% מתוך עשרות או מאות כניסות יכולים בסבירות גבוה להתאים לעניין.

מי אלו ומה הם עושים?

בפועל מדובר בשיטת פרסום שהייתה נהוגה לפני שנים והיום נראה שחוזרת לאופנה, כל הפעילות בעצם ממוקדת בבעלי האתרים ומטרתה למשוך את בעל האתר לבדוק מי זה מקור התנועה של הגולשים. מה שמייצר להם תנועת גולשים ממוקדת של בעלי אתרים שיכולים להתעניין במוצר שלהם (למשל: תוסף לשיתוף אתרים ברשתות חברתיות).

איך זה מתבצע?

נכון שבמערכת הסטטיסטיקה בעל האתר רואה כניסות לאתר, בפועל זה לא קורה. אין כניסות לאתר. המפרסמים בשיטה זו בעצם מדמים כניסה לאתר שלך על ידי שימוש בקוד אנליטיקס בלבד, אגב, את הקוד הם לא מצאו אצלך, הם פשוט מריצים אין סוף קודים ועובדים עליהם בלי להיכנס לאתרים… לכן זה 100 אחוז bounce rate.

איך בדקנו אם זה באמת ככה?

רצינו לראות אם באמת מדובר בספאם שלא מגיע אלינו לאתר, אז עשינו ניסוי והוא תמך את העובדה שזה ככה, למי שרוצה לדעת מה עשינו: ניסוי באג אנליטיקס.
* אם אתה או את לא רוצים לדעת, רק תדעו שבדקנו ואנחנו צודקים.

מה אפשר לעשות כדי להימנע מזה?

בפועל לא ניתן למנוע את הפעולה שלהם, מה שכן אפשר לעשות זה להגדיר באנליטיקס כך שיתעלם מהנתונים הללא ולא יציג אותם, לעניות דעתי זה לא כל כך אפקטיבי אלא אם מדובר בנתון משמעותי מאוד ביחס לכניסות האמיתיות לאתר, שכן בכל יום צצים פרסמים חדשים מסוג זה וה"מלחמה" מולם צריכה להתרחש במשרדי גוגל ולא כל בעל אתר בפני עצמו.

האם יש לזה השפעה על האתר שלך?

אומרים שלא, כתוב במספר מקורות שזה "רעש" בלבד ואינו משפיע על יחס גוגל לאתר, על קידום אתרים, על שיווק באינטרנט בכלל.