מידע ומאמרים

מידע ומאמרים בתחומי ניהול, בנייה ותחזוקת אתרי וורדפרס.

עיצוב אתרי וורדפרס

עיצוב אתרים זו תורה שלמה, יש ויכוח גדול לגבי התועלת בעיצוב אתרים כזה או אחר, אם אתר מעוצב אכן אפקטיבי יותר מאתר שקצת פחות מעוצב (כמובן שאנחנו מדברים בתוך הטווח הנורמלי, שום דבר קיצוני לשום כיוון), מכאן נתייחס לאפשרויות עיצוב אתר וורדפרס הנפוצות היום.

אתר מבוסס וורדפרס בנוי בצורה מודולרית ובאופן כללי ניתן לחלקו לשושה אלמנטים מרכזיים הפועלים ביחד:
– תשתית אתר (מנוע האתר).
– פלאגינים (תוספים שמוסיפים אפליקטיביות שונה למנוע האתר).
– עיצוב אתר.

התשתית של האתר, הפלאגינים ועיצוב האתר פועלים ביחד ובנפרד בו זמנית, בגדול ניתן לאמר שבמרבית המקרים אין תלות בין האלמנטים, דבר המאפשר שינוי /עדכון בכל אחד מהם בלי לפגוע בשני (למעט תשתית האתר שבעצם מהווה בסיס להכל).

לשם עיצוב האתר אנחנו משתמשים בתבניות, אלו בעצם קבצי קוד נפרדים שאומרים לאתר איך להציג את התוכן, יש מגוון רחב ואפשרויות עיצוב אתר מכל הסוגים והמינים.

סוגים ואפשרויות עיצוב אתר וורדפרס

עיצוב חינמי
תשתית אתר וורדפרס מגיעה עם שלוש תבניות עיצוב חינמיות שמאפשרות קיום והצגה של אתר אינטרנט מלא בצורה מכובדת ומוכרת מאוד, התבניות מתעדכנות מפעם לפעם ומשתפרות ומתאימות עצמן לעולם האינטרנט. כיום התבניות משוכללות מאוד ומתאימות עצמן גם למכשירים הניידים ולכל השפות בעולם.

כולנו נתקלנו בעיצובים אלו בבלוגים שונים, באתרי תוכן ותדמית של חברות בארץ ובעולם.

עיצוב תבניתי פרימיום
עיצוב תבניתי פרימיום הינו עיצוב אתר וורדפרס ברמה גבוה מאוד בעל אפשרויות ואלמנטים עיצוביים ייחודיים. יוצרי התבניות (מעצבים /מתכנתים /חברות) משכללים ומתאימים את העיצובים כך שיהיו גמישים יותר, נכונים יותר למנועי חיפוש, מהירים יותר לגולשים, מותאמים למסכים השונים ולמכשירים נייחים וניידים. הם גם מאפשרים תמיכה טכנית רחבה בכל הנוגע למימוש יכולות התבנית העיצובית ולעיתים אפילו יותר מזה.

ישנן תבניות נפוצות יותר וכאלה שנפוצות פחות, במרבית המקרים יש הצדקה לכך וזה יכול לשמש כאמדן על טיב התבנית והשירות שמעצבי התבנית נותנים.

עלויות נעות בין 15-20 דולר ומעלה, הממוצע כיום עומד על סביבות ה60 דולר לתבנית עיצובית לשימוש באתר בודד.

עיצוב ייחודי בתוך תבנית פרימיום
בסגנון זה של עיצוב אתר אינטרנט בעצם הלקוח מוצא תבנית פרימיום שמתאימה למותג, על אותה תבנית מעצב אתרים מבצע שינויים והתאמות אשר עושים טרנספורמציה לעיצוב ומפיקים מהתבנית העיצובית משהו יותר ייחודי, התהליך הזה מוגבל בהיבט של יכולות התבנית ותקציב הלקוח.

עיצוב ייעודי
עיצוב ייעודי הוא עיצוב שנתפר במיוחד לאתר הספציפי ואינו מבוסס על תבנית כלשהיא, תהליך העיצוב מתחיל בעבודה מול מעצב אתרים שמייצר את המסכים השונים בפורמט מתאים, אותם דפים מועברים למתכנת שמתרגם אותם לקוד ומייצר תבנית מתאימה לוורדפרס. עיצובים אלו חופשיים מכל מגבלה ויכולים להיות כל דבר שהמעצב יכול לייצר, עלויות עיצוב ייעודי עבור האתר הן הגבוהות ביותר כיוון שהתהליך מתחלק למספר שלבים קריטיים: עיצוב אתר, יצירת תבנית עיצובית לוורדפרס, הטמעת עיצוב והקמת אתר. התוצאות בהחלט שוות את המחיר.

יתרונות עיצוביים ותדמיתיים רבים בעיצוב אתר אינטרנט מיוחד וייחודי, יחד איתם גם חסרונות ביחס לעיצוב פרימיום (למעט ההבדל המהותי בעלות עיצוב האתר).

אז איך לבחור עיצוב אתר וורדפרס?

הקריטריונים שמובילים בחירת תהליך עיצוב אתר וורדפרס הם: תקציב (מה חלקו של עיצוב אתר אינטרנט בכל תהליך ההקמה של האתר), חשיבות הנראות (כמה חשוב לעסק להיות ייחודי כחלק מהשירות), לו"ז להקמה (תהליך עיצובי בדרך כלל הינו תהליך ארוך), אלטרנטיבות (האם יש תבנית עיצובית מוכנה שמתאימה לאתר או שאין כזו).

עיצוב אתר בתהליך שתומך את העסק

בזכות הדברים שרשמנו בתחילת המאמר, לא חייבים לבצע תהליך עיצובי שלם ומלא מהיום הראשון של העסק, ניתן לעצב את האתר בתבנית פרימיום כלשהיא (או עיצוב חינמי) ובהתאם לצרכים ולגדילת העסק כך גם להשקיע בתהליך מיתוג ועיצוב מלא של אתר וורדפרס. בזכות ההפרדה בין התכנים, מבנה התוכן והעיצוב, תמיד יהיה ניתן לשדרג את העיצוב של האתר בלי להקים אותו מחדש (שזה יתרון עצום של וורדפרס, כל מי שפעם שדרג אתר אינטרנט שלא מבוסס וורדפרס יודע והרגיש על בשרו, בחשבון הבנק שלו, בלו"ז שלו).

אז קודם בוחרים בוורדפרס, אח"כ בסוג העיצוב המתאים לתקציב ולעסק.