מידע ומאמרים

מידע ומאמרים בתחומי ניהול, בנייה ותחזוקת אתרי וורדפרס.

האם הוורדפרס שלכם Mobile friendly ?

מהפכת המובייל היא לא דבר חדש, מאות מיליוני מכשירים סלולריים, מאות מיליוני טאבלטים גדלי מסך שונים, מערכות הפעלה שונות, דפדפנים שונים, גפנים שונים, שיטות עבודה שונות. עולם המובייל עצום ומתעצם מידי יום.

עד היום גוגל התייחסו לעניין התאמת אתר האינטרנט למובייל בצורה חלקית בלבד, נתנו "עצות" והמלצות לבעלי אתרים, עזרו לנו לראות את האתר דרך עיני המוביל כדי שבעלי האתרים יעשו שינוי ויאפשרו גלישה נוחה יותר לכולם.

מה נשתנה הפסח הזה?

גוגל הכריזו שבסוף החודש הקרוב (אפריל 2015) תוצאות החיפושים שיתבצעו דרך המכשירים הניידים יושפעו באופן ישיר מהתאמת האתרים למובייל (ההכרזה של גוגל בבלוג הרשמי שלהם):

– רווחים בין אלמנטים.
– גודל מסך.
– גודל פונט.
– אופטימיזציה של תמונות.
– תפריטים.
– מהירות תגובה.

הם חלק מהאלמנטים אותם גוגל בוחן ובודק, על פי הם קובעים האם האתר הוא מובייל-פרנדלי (ידידותי למכשירים ניידים), קריטריון נוסף שילקח בחשבון בתוצאות מנוע החיפוש הגדול בעולם.

על אילו אתרים ישפיע המהלך של גוגל?

ככל הנראה הקריטריון יוחל על כל תוצאות החיפוש כאשר סביר שיהיה בעל משקל גדול מאוד בכל הנוגע תוצאות החיפוש של שמוצגים במכשירים הניידים ובעל השפעה כלשהי על תוצאות החיפוש עבור המחשבים הנייחים. בכל מקרה עבור מי שמקבל תנועת גולשים גדולה או קטנה דרך מנוע החיפוש של גוגל, זו הזדמנות ענקית להגדיל אותה. מומלץ בחום להתייחס לדברים ולהתאים את האתר.

איך בודקים אם האתר מותאם למכשירים ניידים?

גוגל מאפשרים כלי בחינת אתר שבודק בדיוק את זה, האם האתר  שלך מותאם נכון לניידים, ניתן להיכנס לקישור הבא ולבצע את הבדיקה: בדיקת mobile friendly – google

מה עושים עם תוצאות הבדיקה?

אם קיבלת את אישור גוגל להתאמת האתר שלך לניידים – הכל בסדר, האתר מותאם ואין צורך לבצע דבר בהיבט הזה. במידה ולא, וגוגל החזיר הערות לביצוע, כדאי לסדר את הדברים לפני ה 21 באפריל (2015), כדי שמיקום האתר לא יפגע כתוצאה מחוסר ההתאמה.

איך מתאימים אתר וורדפרס לניידים?

שלושה דרכים אפשריות להתאמת אתר אינטרנט מבוסס וורדפרס לניידים:
– על ידי התייחסות ישירה להערות של גוגל וטיפול נקודתי בכל דבר שצץ.
– על ידי תוספים (plugins) שיכולים לעזור לאותן הערות.
– על ידי שדרוג תבנית עיצובית של וורדפרס לתבנית מותאמת לניידים.

בכל דרך שתבחר, יתרונות וחסרונות יצוצו ויופיעו, אם ברשותך אתר וורדפרס ישן זו יכולה להיות הזדמנות פז לבצע שדרוג אתר וורדפרס ולאוורר, להתאים וסדר ולשפר את האתר על כל מנגנוניו.

נשמח ליעץ, לבחון ולעזור בכל דרך שתבחר.

הבדיקה של האתר שלנו, בית חרושת לאתרים

בדיקת התאמה לניידים