מידע ומאמרים

מידע ומאמרים בתחומי ניהול, בנייה ותחזוקת אתרי וורדפרס.

איך לקדם אתר וורדפרס (ב')

 

בהמשך למאמר הראשון שפרסמנו על איך לקדם אתר וורדפרס, בו התייחסנו יותר להיבט הטכני, מאמר זה מדבר על השגת אותה מטרה (קידום אתר אינטרנט) בהיבט נוסף שחשוב ומשמעותי באותה מידה לפחות – התוכן.
לפני שנמשיך בדברים, חשוב לנו להזכיר שזה לא מתאים לכל אחד, לעיתים ניתן לבצע את הקידום באופן עצמאי ולפעמים קידום אתרים לבד יכול גם להזיק (כשעושים את זה לא נכון או בניגוד לכללים). אנחנו בבית חרושת לאתרים נותנים שירותי קידום אתרי וורדפרס בעלויות נמוכות יחסית ובתהליך פשוט ויעיל.

דברים שחייבים לעשות כדי לקדם אתר וורדפרס

1. תוכן איכותי
חובה לבדוק שתוכן האתר איכותי ואמיתי, צריך לוודא שהגולשים אכן יכולים לקבל ערך מוסף מתוך הקריאה של הדברים הרשומים באתר. המטרות העיקריות בתוכן איכותי באתר וורדפרס הן במישור הרלוונטיות עבור מנועי החיפוש, במישור השירות ללקוח ומתן ערך אמיתי, במישור החברתי מתוך ציפיה שחלק מהקוראים יהיו מרוצים ויעבירו את המידע הלאה לחבריהם. תוכן איכותי גם נוגע באלמנט זמן השהייה של הגולש באתר, מדד נוסף שגוגל אוהב לבדוק בכדי לקבוע רלוונטיות של תוכן למילת חיפוש.

2. תוכן מקורי
התוכן באתר האינטרנט חייב להיות מקורי, הכוונה כאן היא שאינו מועתק. גם לא פסקה אחת. גוגל רואה בחומרה מצב בו אתר אינטרנט מכיל מידע מועתק ולעיתים גם מעניש אתרים על כך. ישנם מקרים בהם התוכן חייב להיות כזה (תוכן כפול או מועתק) אז ישן דרכים לטפל ולהגיד למנועי החיפוש מראש כי מדובר בתוכן מסוג זה על מנת לשמור על רמת אמינות מול מנוע החיפוש.

3. אסטרטגיית ניהול תוכן
בעל אתר שנמצא בתהליך קידום אתרים עבור אתר האינטרנט שלו חייב לגבש אסטרטגיית תוכן שמתאימה למטרות. אסטרטגיית ניהול תוכן צריכה להכיל תוכנית עבודה מפורטת המתייחסת לתדירות עדכוני התוכן באתר, מקורות המידע, אופן הפצת המידע ברשת (לא תמיד מדובר על תכנים שנכניס לאתר שלנו), שת"פ וכד'. אסטרטגיית ניהול תוכן דורשת מאיתנו עדכונים שוטפים ועבודה מתמשכת ושכרה מגיע בצורות שונות ברשת.

4. פעילות חברתית
רשמנו "פעילות חברתית" והכוונה היא לפעילות ברשתות חברתיות, נכון שלא מדובר באתר עצמו אבל גוגל (ומנועי חיפוש אחרים) בודקים ורואים את אותה פעילות ומתייחסים אליה ברצינות רבה, לייקים, שיתופים, כמות חברים, הפניות גולשים וכד' הכל גלוי ומשמש את מנועי החיפוש כמדד למיקום בתוצאות החיפוש. גם בהיבט החברתי חובה לגבש אסטרטגיית עבודה ונראות שתקבע באילו רשתות חברתיות תתבצע הפעילות, מה התדירות ואופי התכנים עבור כל רשת חברתית וכד'.

ארבע פעולות אלו לקידום אתר אינטרנט מבוסס וורדפרס נכונות עבור כל אתר וכל תשתית (לא רק וורדפרס) ודורשות פעילות ועובודה שוטפת ומכוונת על מנת לייצר תוצאות טובות בקידום אתר וורדפרס. אפשר לעשות את הפעולות לבד, אפשר גם להיעזר ביועץ קידום אתרים שיכוון ויבדוק וניתן להעביר את כל הפעילות לחברת קידום אתרים שתבצע את הכל. נשמח לעזור ולענות בכל מצב, גם את אתם מעוניינים לבצע את פעילות הקידום באופן אצמעי וגם עם חברה (אנחנו טובים בזה).

בעתיד נכתוב עוד על קידום אתר וורדפרס באופן עצמאי, נלמד על הכלים הזמינים עבורכם ועל הפעולות אותן כל בעל /ת אתר וורדפרס יכולים לבצע, אם עדיין לא קראת את החלק הראשון של המאמר "איך לקדם אתר וורדפרס .. לבד (א')", כדאי לך לקרא וליישם באתר הוורדפרס שלך.

.