מידע ומאמרים

מידע ומאמרים בתחומי ניהול, בנייה ותחזוקת אתרי וורדפרס.

שדרוג אתר מבוסס וורדפרס

אם יש לך אתר אינטרנט מבוסס תשתית וורדפרס אין צורך לספר ולהרחיב כמה אתר וורדפרס יעיל ונוח, עדכני ומצויין לכל סוג אתר אינטרנט בעולם כולו (מעל 20 אחוז מהאתרים בעולם כולו מבוססי וורדפרס, מעל 50 אחוז מאתרי התדמית בעולם מבוססי וורדפרס – זה מדבר בעד עצמו).

מעבר לכל יתרונות ההתקנה, הניהול, הגמישות, הנוחות, התאימות לדרישות מנועי החיפוש, היכולות האדירות של אתר מבוסס וורדפרס, היתרון הנוסף הוא היכולת לשדרג את האתר בקלות יחסית ללא צורך בהתקנה של אתר חדש.

שדרוג אתר וורדפרס

שדרוג עיצוב אתר וורדפרס
בעצם התהליך מתחיל בעובדה שקיים אתר אינטרנט מבוסס וורדפרס בעל עיצוב ישן או שאינו מתאים לניידים (סלולרי וטאבלטים) ורצון של בעל האתר לשדרג את העיצוב.
נבחן את האתר הקיים והדרישות, אח"כ נעשה תהליך עיצובי מלא או חלקי או בחירה של תבנית עיצובית קיימת (כמובן על פי התאמה לצרכי הלקוח ובהתאם לאתר הקיים ולמגבלות מסויימות שאולי נמצאות). נתקין את התבנית והעיצוב החדש, נסדר את מה שדורש סידור, נכוון את מה שדורש כיוון ונעלה לאויר.

שדרוג תשתית וורדפרס
שדרוג שאינו כרוך בשינוי נראות האתר, האלמנטים המעורבים בשדרוג יהיו מאחורי הקלעים כמו שדרוג שרת מאחסון או החלפה של שרות אחסון, שדרוג תוספים (אם תוספים סטנדרטיים או תוספים שנתפרו במיוחד לאתר), שינוי אסטרטגיות תוכן, מדיה, טכנולוגיה של אלמנטים שונים, וכד'.

בתהליך שדרוג אתר וורדפרס יש היבטים שונים ומגוונים, נפרט כמה מהם, מה חשוב בתהליך שדרוג אתר וורדפרס:
– בחינת מצב קיים (שרת, גירסאות תשתית ותוספים, תוספים ייעודיים, התאמות מיוחדות).
– בדיקת נוכחות האתר במנועי חיפוש (האם בוצעו תהליכי שיווק באינטרנט, מה מצב האתר במנועי חיפוש וכד').
– האם קיימים דפי נחיתה /דפים "צפים" במערכת, מה הדין כלפי אותם דפים.
– משתמשים /מנהלים /עורכי תוכן וכד'
– תבנית /עיצוב ייעודי /עיצוב תבנית וורדפרס שמתאימה לדרישות החדשות.
– גיבוש תהליך שדרוג במינימום down-time (ככל שהאתר פעיל יותר ככה שלב זה חשוב יותר).

נקודות נוספות שיכולות להופיע יהיו קשורות בהיבטים הספציפיים של כל אתר ואתר וכל בעל אתר והדרישות והמגבלות של הפרוייקט, בכל מקרה נקודות אלו בכל שדרוג אתר וורדפרס.