מידע ומאמרים

מידע ומאמרים בתחומי ניהול, בנייה ותחזוקת אתרי וורדפרס.

תחזוקת אתר וורדפרס

אתר מבוסס וורדפרס הינו תשתית מצויינת וחזקה לכל בית עסק, האתר מאפשר מגוון אדיר של אפשרויות אליהן הוא יכול להתפתח ולגדול תמיד. יחד עם זאת יש דברים חשובים שאותם כל בעל אתר שמבוסס וורדפרס חייב לבצע מידי פעם.

דברים שבעלי אתרי וורדפרס חייבים לעשות!

1. לשדרג את האתר למערכת העדכנית ביותר:
שדרוגי מערכת יוצאים בתדירות משתנה ומשפרים ומתקנים את המערכת כל הזמן, כדי שהאתר שלך יהיה הכי מאובטח, הכי עדכני והכי הכי בעולם, מומלץ תמיד שהתשתית תהיה מעודכנת.

2. לדאוג לגיבוי האתר:
כל אתר אינטרנט באשר הוא, לא משנה על איזו מערכת הוא יושב, לא משנה את מי הוא משרת וכמה גולשים משתמשים בו, כמו ספר הטלפונים האישי שלנו, כמו אלבומי התמונות, כמו המסמכים והמחשב שלנו – גם אתר האינטרנט חייב בגיבוי.
תוספים מגוונים מאפשרים גיבויים ברמות שונות למערכת אתר וורדפרס, חובה להשתמש במערכת גיבוי לאתר וכמובן לדעת לשחזר מתוכה את החומר.

3. גיבוי ברמת שרת (חברת אחסון):
שכבת גיבוי נוספת שמומלצת וניתנת כשירות ברוב חברות אחסון אתרי האינטרנט (99 אחוז), גיבוי שרת. גיבוי זה מאפשר לבעל האתר לשחזר את האתר בלחיצת כפתור מתוך פאנל ניהול האחסון (בדרך כלל).

4. עדכון תוספים:
כמו עדכון תשתית הוורדפרס, מומלץ גם לעדכן את התוספים בהם אנחנו משתמשים באתר. יש מגוון תוספים ולעיתים אינם סטנדרטיים או לא נבדקו ונבחנו בגרסאות וורדפרס חדשות, לכן העדכון הזה חייב להיעשות בזהירות (כמו כל עדכון) ועדיפה בדיקה על שרת פיתוח לפני שמעדכנים את האתר ה"חי".

5. עדכון תבנית עיצובית:
כמו תשתית הוורדפרס, כמו התוספים השונים, גם התבניות העיצוביות של המערכת משתדרגות לעיתים. שדרוג התבנית יאפשר ברוב המקרים אפשרויות אפליקטיביות חדשות שלא היו בגרסה קודמת, לעיתים רחוקות מדובר על שדרוג אבטחה לכן כדאי לקרא את מסמכי העדכון ולראות כמה הוא מהותי לאתר.

תדירות מומלצת לעדכונים באתר וורדפרס

אופטימאלי היה אם כל הזמן האתר היה הכי מעודכן, ברור לנו שזה לא אפשרי ומרבית בעלי האתרים לא יכולים לעמוד בקצב עדכונים יום-יומי, לכן אנחנו ממליצים לבעלי אתרים לעדכן אחת לחודש את כל מערכות האתר (תשתית ופאגינים), את התבנית על פי הצורך ובהתאם לאופי העדכון, ולבחון את מערכת גיבוי האתר פעם בחצי שנה לפחות.