מידע ומאמרים

מידע ומאמרים בתחומי ניהול, בנייה ותחזוקת אתרי וורדפרס.

צריך קידום אורגני לאתר, וויקס או וורדפרס?

.

כמי שמייצרים אתרי וורדפרס חדשים מידי שבוע ועוסקים בקידום אתרים אורגני וממומן אנחנו נתקלים בשאלה הגדולה מאוד, האם לבחור באתר המבוסס על פלטפורמת וויקס או לבחור באתר וורדפרס כאשר השיקול הוא קידום אורגני של האתר.

רוב מקדמי האתרים ורוב בוני האתרים אומרים באופן חד משמעי שוורדפרס עדיף תמיד.

אצלנו התשובה מעט שונה אם כי יש הרבה אמת בגישה של רוב אנשי המקצוע, אז האם וויקס או וורדפרס מתוך הרצון לקדם את האתר באופן אורגני ?

בתחומים בהם ישנה תחרות ויש צורך באתר מדוייק בכל חזית אפשרית על מנת לתפוס מקום ראשון בתוצאות החיפוש יש צורך טכני בסיסי עבור בעל האתר או מקדם האתר והוא שליטה מלאה באתר. שליטה בתוכן – מלאה! שליטה טכנית – מלאה! שליטה בשרת – מלאה! שליטה בכל אספקט הקשור באתר תאפשר טיוב ושיפור ביצועים מתמיד עד לאופטימום. זה לא הכל ולא תמיד מספיק אבל זה המון.

בתחומים אלו, בגלל הצורך ביכולת לשנות ולשפר את האתר בכל החזיתות, יש יתרון גדול לאתר וורדפרס שהוא עונה על דרישה זו באופן מלא.

אבל בתחומים בהם אין תחרות או שהתחרות נמוכה מאוד יש אפשרות לקדם אתר וויקס ולהגיע לתוצאות ומיקומים מובילים במילות המפתח, אז אפשר להנות מחופש טכני (האחריות הטכנית על האתר היא של וויקס) וניתן להנות מהיכולות העיצוביות הייחודיות של ממשק אתרי וויקס ללא תלות בבעלי מקצוע ובחופש מלא. יש עם זה בעיה אחת, והיא, שלפחות בשלב זה וויקס לא יכולה לתת מענה לתחומים תחרותיים ואין לדעת אם או מתי תחום שאינו תחרותי היום יהפוך לכזה בתקופה הבאה. מצב שידרוש הקמת אתר נוסף או חדש שיאפשר התמודדות בתנאי תחרות בקידום אורגני.

לסיכום, יש מצבים בהם אפשר להקים אתר מבוסס וויקס ואפשר גם לקדם אותו אורגנית ולראות תוצאות יפות.