מידע ומאמרים

מידע ומאמרים בתחומי ניהול, בנייה ותחזוקת אתרי וורדפרס.

למה בכלל צריך לעדכן אתר וורדפרס?

תחזוקת אתרי וורדפרס כולל בתוכה את עדכוני המערכת והתוספים, חבילה מורחבת יותר למי שצריך תכלול גם את עדכוני התבנית העיצובית. אז למה בעצם לעדכן אתר וורדפרס שעובד טוב?

ישנן שלוש סיבות עיקריות לעדכון אתר וורדפרס:

1. אבטחה.
2. תיקון באגים.
3. שיפור ביצועים ויכולות.

אבטחה
הסיבה העיקרית לצורך בביצוע פעולת תחזוקת אתר וורדפרס הוא הצורך בשמירת האתר ברמת אבטחה גבוה, כיוון שמדובר באתר שמבוסס על קוד פתוח (הקוד חשוף וזמין לכולם), מידי פעם מתגלות פרצות או לחילופין הטכנולוגיה והיכולות של ההאקרים משתנה ומתפתחת לכן כל אתר אינטרנט (ולא רק אתרים מבוססי וורדפרס) צריכים לעדכן את יכולות האבטחה שלהם על פי התקופה.

מעל 80 אחוז מהאתרים שנפרצים (אלו שמבוססים על וורדפרס) הינם אתרים שאינם מעודכנים.

תיקון באגים
כמו בכל מערכת, מידי פעם מתגלים באגים או מקומות בהם אפשר ליעל תהליכים, גם באתר מבוסס וורדפרס יש תהליך שיפור מתמיד שכולל פתרון באגים. גירסאות וורדפרס החדשות מטפלות בבאגים שהתגלו, כך גם בגרסאות הבאות שיצאו בעתיד.

שיפור ביצועים ויכולות
הדרישות מאתרי אינטרנט הולכות ומשתנות, פעם אתר היה כמה דפים סטטיים, היום אתר אמור להתאים את עצמו למשתמש, לגודל המסך, להיות מהיר (גם כי זו דרישה של גוגל), להיות יעיל במשאבים שהוא צורך מהשרת ועוד ועוד, בנוסף לזה בעלי אתרי וורדפרס מצפים ליכולות טכנולוגיות מהחדשות האפשריות בתחום האינטרנט ומקבלים אותן בכל עדכון גירסה.

אלו שלושת הסיבות העיקריות לביצוע פעולות תחזוקה על אתרי וורדפרס, ישנן עוד סיבות אך אלו הן העיקריות.