מידע ומאמרים

מידע ומאמרים בתחומי ניהול, בנייה ותחזוקת אתרי וורדפרס.

בניית אתרים זה לא משחק ילדים

..

בניית אתרים זה שירות, שירות הדורש ידע במספר תחומים עיקריים:

  • הטכני
  • התוכני
  • העסקי (של הלקוח)
  • השיווקי

במאמר זה נרחיב מעט על כל אחת מהחזיתות הדורשות ידע והיכרות מעמיקה מבונה האתר, לפני ההקמה בשלב התכנון, במהלך הקמת האתר ואחרי ההקמה וההנחיות לבעל האתר החדש. הדברים נכונים עבור הקמת אתרי תדמית והקמת אתרים בכלל.

החלק הטכני בתהליך בניית אתרים

בכל תהליך בניית אתרים החלק הטכני הוא הפשוט ביותר, כיום ישנם שירותים מדהימים של חברות אחסון אתרים (גם כאן בבית חרושת לאתרים) המאפשרות התקנה טכנית של אתר וורדפרס במספר קטן של קליקים, בניית האתר אמנם מתחילה באותם קליקים אבל לא מסתיימת בהם, התהליך הופך להיות מורכב יותר ככל שמתקדמים.

בחלק הטכני נכלול גם את ההיכרות עם מערכת וורדפרס, אותה ניתן ללמוד לעומק בכמה עשרות של שעות קריאה ולימוד, צפייה בסרטונים וניסוי אישי, המערכת ידידותית ונגישה לכל אדם שיודע ויכול להשתלט על תוכות האופיס של מיקרוסופט.

החלק של התוכן בתהליך בניית אתרים

אחרי השלמת הקמת האתר ברמה הטכנית והיכרות מלאה על אפשרויות ניהול האתר בתשתית וורדפרס, ניגשים ליצירת מבנה התוכן לאתר, מבנה זה חייב להיות בהתאמה מלאה עם המטרות העיסקיות של החברה (לטווח הקצר והארוך), עם יכולות העסק והדרישות שלו, עם התוכנית השיווקית, עם אופן חלוקת התקציב העתידי לטובות.

מייצרים את השלד של התוכן בתשומת לב לדרישות מנועי החיפוש, לצרכי הלקוחות הפוטנציאליים וקהלי היעד השונים, ועוברים לעומק הדברים הכוללים את הטקסט עצמו, כותרות ושמות, ניסוחי תוכן, תמונות וסרטונים וכל מה שמשרת את המטרות של האתר.

החלק העסקי והמטרות של הלקוח

כדי לייצר אתר מתאים ונכון בתשתית שתוכל לתמוך בדרישות עכשוויות ודרישות עתידיות של העסק ובכדי שלא ידרשו פעולות יקרות ומורכבות מידי בעתיד (או בניית אתר חדש) מבונה האתר נידרשת הבנה עמוקה של צרכי העסק, של התקציב והחלוקה הנכונה שלו בין האלמנטים הדרושים להקמה ולשיווק אתר האינטנרט, של צרכי ודרישות הלקוח, של היכולת הטכנית של הלקוח לתחזק את האתר בעתיד ועוד …

החלק השיווקי של האתר

חלק זה מתייחס למטרות השיווק והצרכים של האתר, היום קיימים הרבה מאוד ערוצים המתייחסים לשיווק באינטרנט, כמו: קידום אתרים אורגני, קידום אתרים ממומן, שיווק על ידי תוכן (כמו אווטבריין), רכישת מדיה פרסומית (כמו באנרים), רכישת מאמרים פרסומיים (יח"צ), שיווק על ידי influencer או סלב ועוד. הרעיון בשלב זה הוא לייצר מערכת שתדע לתמוך בתהליך השיווק המיועד, בניית אתר שיוכל לתמוך בתהליך יקל על הלקוח בעתיד (כאשר זה יתחיל את תהליך הפרסום).

לסיכום, מי שמבקש לבנות אתר אינטרנט צריך לראות את כל ההיבטים האלו כאשר הוא בוחר ספק, מחיר בניית אתר אינטרנט משתנה בין החברות השונות והפרילנסרים בתחום אבל יש לזה סיבות… 

.