מידע ומאמרים

מידע ומאמרים בתחומי ניהול, בנייה ותחזוקת אתרי וורדפרס.

אתר תדמית לעסק

כשבאים להקים אתר תדמית לעסק ישנן כמה וכמה החלטות שצריך לקחת, במאמר זה נעסוק בשלבים הראשוניים של התהליך בהם יש צורך לבחור תשתית נכונה לאתר תדמית.

השיקולים לבחירת תשתית מורכבים ממספר קריטריונים שמהותיים מאוד לעתיד העסק, השימוש והמטרות של אתר התדמית.

  • שיקולי תקציב.
  • שימושיות.
  • מטרות האתר.
  • התפתחות העסק והצרכים העתידיים מהאתר.
  • שיווק וקידום האתר במנועי חיפוש וברשתות חברתיות.
  • נראות ועיצוב.
  • לו"ז ודחיפות.

שיקולי תקציב בהקמת אתר תדמית לעסק

את שיקולי התקציב רשמנו בראש השיקולים להקמת אתר תדמית קודם כל כיוון שתקציב האתר תמיד מהווה מגבלה כלשהי (לא משנה מה התקציב לאתר תדמית), ובעיקר כיוון שכיום יש בשוק אתרי התדמית  אפשרויות של הקמת אתר תדמית בחינם ומערכות שונות שמאפשרות הקמת אתר תדמית בתקציבים נמוכים מאוד של כמה מאות ש"ח בודדים.

את השיקול התקציבי צריך לבחון מול מטרות האתר והמשמעויות של כל בחירה.

למשל: אתר תדמית המבוסס על מערכת חינמית אינו מתקבל טוב בתוצאות מנועי החיפוש ומהווה חסם מהותי מאוד עבור בעלי עסקים שרוצים בפעילות שיווקית והתאמה למנועי חיפוש. לא נרחיב בנושא אך כל אחד ואחת יכולים לבדוק ולקרא מאמרים ברשת, מי שמעוניין בשלב כשלהו להיות בעל אתר עם נוכחות במנועי חיפוש צריך להינמע ולהתרחק ממערכות אלו שמעט מקרים הן קשות מאוד לקידום ולרוב הן בלתי אפשריות לקידום בכלל.

אם החלטת להשקיע סכום מסויים באתר, בדוק מול מספר ספקים (לפחות 3-4 חברות או פרילנסרים המתמחים בהקמת אתרים), בקש/י לשוחח עם לקוחות עבר או לקוחות קיימים ובחן את רמת השירות, ההיענות, התגובה ואיכות המוצר שמתקבל מהעבודה.

שוק אתרי התדמית מגווון וטווח המחירים נע בין כמה מאות שקלים לעשרות אלי שקלים, יש הבדל בין המוצרים גם אם אינו גלוי לך כצרכן.

מטרות ושימושיות אתר תדמית

לתהליך הקמת אתר תדמית לעסק חייבת להיות מטרה ספציפית, אתר תדמית שהוקם ללא מחשבה ותכנון יהיה מעמסה על העסק (כלכלית וניהולית) ולא ישרת את העסק כפי שהוא יכול וצריך. לפני תחילת עבודה צריך לברר ולבדוק מהן המטרות אותן העסק מעוניין להשיג באמצעות כלי העבודה שנקרא אתר תדמית.

תשתית מתאימה להתפתחות העסק

אתר תדמית לרוב מהווה נקודת פתיחה לעסק ויכול לשרת אותו במגוון דרכים, החל מפלטפורמה להעברת מסרים ומידע ללקוחות, דרך אמצעי שיווקי לביצוע פעולות שיווק באינטרנט וקידום אתרים ועד לחנות אינטרנטית למכירת שירותים או מוצרים. התשתית אותה תבחרו לצורך הקמת אתר תדמית צריכה להתאים לדרישות העכשוויות של העסק וגם לדרישות העתידיות של העסק (בכדי שכל מהלך הקמת אתר תדמית יוכל לשמש בסיס להתפתחות ולא יהיה מעמסה כשהעסק יגדל).

שיווק וקידום במנועי חיפוש

לא משנה מה הכוונות העכשוויות שלך, בדוק שהתשתית אותה אתה בוחר לצורך הקמת אתר אינטרנט מתאימה לדרישות מנועי החיפוש ואינה מתנגשת איתם, אם המטרה שלך היום היא שיווק על ידי אתר תדמית או קידום העסק על ידי אתר תדמית או שהמטרה היא רק נוכחות באינטרנט, התשתית חייבת להתאים למנועי החיפוש, אם אתה לא שם לא יהיה לאתר ערך כלכלי אמיתי עבורך.

נראות ועיצוב אתר תדמית

עבור כל לקוחותינו להם הקמנו אתר אינטרנט, אתר תדמית, חנות, דפי נחיתה ועוד ועוד, גילינו שהעיצוב של האתר מעולם לא השפיע על היענות הלקוחות הפוטנציאליים (כל עוד אנחנו מדברים על עיצוב שאינו גרוע ולא ברור), המסר עובר גם האתר שאינו פסגת העיצוב, המסר עובר גם כאשר הצבע לא בדיוק כמו שחלמת שהוא.

נראות האתר והמסר שבו חשובים ומהותיים להיענות הלקוחות אך העיצוב והצבעים פחות.

למען הסר ספק, אנחנו מדברים על עיצוב יפה ואסטטי, ברור ובהיר, שמאפשר לגולש התמצאות מידית באתר ולא על משהו אחר.

לו"ז הקמת אתר תדמית

לוח הזמים שלך חשוב יותר מיכולת ההקמה של החברה, לכן אם יש צורך לייצר אתר אינטרנט בלו"ז צפוף ומוגדר צריך לקחת את הדברים בחשבון ולראות שיש את כל מה שצריך בכדי להקים את האתר: תמונות, טקסטים, זמינות איש קשר שיכול לתת מענה מהיר לשאלות (תמיד יש שאלות אותן צריך לקחת בחשבון) ועוד.. הקמת אתר תדמית בדחיפות אפשרי בהחלט.

צריך אתר תדמית לעסק? בדוק את תיק העבודות שלנו וצור קשר.