מידע ומאמרים

מידע ומאמרים בתחומי ניהול, בנייה ותחזוקת אתרי וורדפרס.

אתר אינטרנט או דף פייסבוק

עסקים רבים מתלבטים בין הקמת אתר אינטרנט לבין ניהול הנוכחות האינטרנטית בדף עסקי בפייסבוק, ככל שאנחנו משוחחים ונתקלים ביותר ויותר בעלי עסקים בנקודת ההחלטה אנו מבינים שהשיקולים לבחירת ניהול דף פייסבוק במקום הקמת אתר אינם נכונים ומובילים את מי שמעוניין לחסוך בעלויות להוציא יותר כסף ולבזבז משאבים יקרים נוספים כמו זמן ותשומת לב.

לרוב מי שמתלבט יהיה בעל עסק קטן /בינוני שרואה את התקציב מולו וצריך להחליט בין הקמת אתר אינטרנט תדמיתי צנוע בעלות סבירה לבין ניהול דף פייסבוק שלפחות בזמן כתיבת מילים אלו אינו כרוך בתשלום.

חלק מהשיקולים הנכונים שיש לבחון בבחירת סוג נוכחות דיגיטאלית:

  • צורך העסק.
  • מטרות הנוכחות באינטרנט (טווח קצר וטווח ארוך).
  • קהל היעד העיקרי.
  • ציפיות קהל היעד.
  • תקציב.
  • משאבים (כ"א /זמן /ידע ונכונות )
  • מתחרים וסביבה עסקית

לכל אחד יש שיקולים נוספים /אישיים /ספציפיים שמנחים אותו לבחירות עסקיות כאלה ואחרות, השיקולים שבחרנו להעלות על הכתב משותפים למרבית בתי העסק שמעוניינים להקים אתר אינטרנט או לייצר נוכחות אינטרנטית כלשהיא.

תקציב

כיום ניתן לייצר אתר אינטרנט מקצועי ומנוהל אשר בבעלות מלאה של העסק ומאפשר יצירה /עריכה וניהול תוכן מלא באופן עצמאי וללא התערבות מעצב או מתכנת בתהליך, בתקציב נמוך ממה שחושבים, עלות אתרי תדמית מרשימים ומלאים לרוב תפתיע את בעל העסק ותוריד את מחסום התקציב מבחינתו.

שיקולי העסק קודמים

אין טעם לבזבז ולהשקיע במשאב שאינו מתאים לצרכים ולא יכול להשיג את המטרות המוגדרות עבורו, נוכחות אינטרנטית בפייסבוק נכונה וטובה עבור קהל יעד ועבור מטרות ספציפיות, אתר תדמית לעסק משמש את העסק עבור דברים נוספים מלבד תדמית ובעל ערך שיווקי רב ומהווה השקעה לעתיד, תקופת הפעילות של האתר, גם אם זו מצומצמת יחסית חשובה ובעלת משמעות עתידית.

קהל יעד

אופי קהל היעד מטרותיו ויכולתו הם אלמנט נוסף אליו יש צורך להתייחס בבחירת אופי הנוכחות הדיגיטאלית, קהל שאינו פעיל ברשת חברתית או כזה שרואה את הפעילות ברשת חברתית כמשהו חברתי ולא עסקי עלול לפסוח על הדף העסקי ולא להכיר את השירותים של העסק שלך, כמו שחובה לקחת בחשבון את הצורך של קהל היעד  חובה גם להכיר ולדעת את יחסו לכלי האינטרנט ולנוכחות הדיגיטאלית שלך.

סביבה עסקית ומתחרים

מתחרים וסביבה עסקית שממוקמים במנועי החיפוש בתוצאות מובילות או מפעילים חנות מקוונת מצליחה יכתיבו את התנאים והסטנדרט בשוק, הפעלת דף פייסבוק בסביבה עסקית בה המצליחים והמובילים מחזיקים אתר תדמית עלולה להיות הרבה פחות אפקטיבית ונכונה.

במערכת וורדפרס הקמת אתר תדמית יכולה להתבצע בשלבים ללא השפעה כמעט על העלות הכוללת, ניתן להקים אתר ראשוני שיספק צורך מסויים ולהתפתח ולפתח את האתר ללא צורך בהקמה מחודשת, מה שמאפשר לאתר התדמית שלך ולהתפתח יחד עם התדמית ובהתאם לתקציב ולצורך.