מידע ומאמרים

מידע ומאמרים בתחומי ניהול, בנייה ותחזוקת אתרי וורדפרס.

תוספים לשיפור מהירות אתר וורדפרס

אתר וורדפרס הינו אתר קוד פתוח, מוצר מדף אינטרנטי, בעל עוצמה אדירה ויכולות מרשימות, ויש לזה מחיר (מחיר קטן שניתן לטיפול יחסית בקלות). ה"עלות" של היכולות המדהימות של אתר וורדפרס באה לידי ביטוי במהירות עליית האתר. דבר שאפשר לסדר ולהפוך את אתר הוורדפרס למהיר מאוד.

לכל אתר ועסק יש את המגבלות שלו, אנחנו נציין כאן מספר פעולות שכל אחד ואחת יכולים לעשות (לא נתייחס לפעולות תכנותיות או התאמות שרתים שגם ניתן לעשות ובהחלט בעלי השפעה אדירה על מהירות עליית אתר וורדפרס).

איך להפוך את אתר הוורדפרס למהיר יותר?

– הקצאת יותר זיכרון (נכון לאחסון שיתופי):
בחשבון אחסון שיתופי ממוצע, כמות הזיכרון המקסימאלית בו האתר משתמש מוגבלת (RAM), בדרך כלל היא עומדת על 128mb ובמרבית החברות ניתן לעדכן את המגבלה ל 256mb.

– הסרה /כיבוי של תוספים מיותרים:
כל תוסף שנמצא במצב פעיל "עולה" לאתר במשאבים, לכן עדיף שתוספים בהם האתר לא עושה שימוש או כאלה שהשימוש בהם הוא ידני ולעיתים רחוקות יהיו כבויים או אפילו יוסרו מהאתר (פחות תוספים = אתר מאובטח יותר ומהיר יותר).

– התקנת תוסף קש (cache) לאתר:
התקנת תוסף שמשתמש ביכולות "קשינג" של הדפדפן של המשתמש ושל השרת עצמו משפר משמעותית את מהירות התגובה של השרת ומהירות האתר מול המשתמש. אנחנו ממליצים על התוסף W3 Total Cache לצורך זה, התוסף מאפשר אלמנטים נוספים לשיפור מהירות עליית האתר והוא מצויין!

– הקטנת "משקל" תמונות:
"משקל" התמונות בהן אנחנו עושים שימוש באתר משמעותי מאוד, בעיקר אם יש לנו מספר גדול של תמונות בגלרייה או בדף לקוחות או בכל דף אחר. ישנן מספר מכשירים שמאפשרים כיווץ גודל תמונה ללא פגיעה באיכות שלה, אפשר לבצע את הפעולה על ידי תוסף כמו WP Smush ואפשר גם באופן ידני דרך כלים אינטרנטיים כמו https://tinypng.com

– שימוש בשירות CDN:
שירות CDN מאפשר לאחסן את התמונות של האתר בשרתים נפרדים שבדרך כלל קרובים פיזית למקום הגולש ומספקים את התמונות כאשר יש בקשה לכך על ידי הדפדפן. יש לזה כמה יתרונות מאוד בולטים, הראשון הוא שכל התעבורה לא "נופלת" על האתר אלא מתחלקת מול שרתים נוספים, כיוון שהתמונות יושבות של שרתים נפרדים, הדפדפן יודע לטעון אותן סימולטאנית ולא בתור ולכן עליית הדף מהירה הרבה יותר.שירות CDN חינמי: https://www.maxcdn.com

דברים נוספים שמשפיעים על מהירות עליית האתר הם התבנית העיצובית של האתר, מהירות שרתי האחסון, עומס גולשים שאינו מתאים ליכולות השרתים, תוספים רעים בעלי קוד לא אופטימאלי. ניתן לטפל גם בכל אחד מסעיפים אלו כמובן.

לבדיקת מהירות האתר שלך: https://pagespeed.web.dev/