מידע ומאמרים

מידע ומאמרים בתחומי ניהול, בנייה ותחזוקת אתרי וורדפרס.

בחירת תשתית נכונה לאתר אינטרנט

לפני הקמת אתר אינטרנט לעסק עומדים לפני כל אחד מגוון אפשרויות שונות לתשתית האתר, השיקולים לבחירת תשתית האתר שונים בין עסק לעסק ומוכתבים בעיקר על פי המטרות עבורם מקימים את אתר האינטנרט.

מטרות שונות נכונות לסוגי אתרים וזמנים שונים, במאמר נעבור על האלמנטים שיש לקחת בחשבון בבחירת תשתית נכונה לאתר אינטרנט:

מהי מגבלת התקציב

תקציב הוא אלמנט חשוב מאוד עבור כל בית עסק קטן כגדול. חשוב לדעת שהקמת אתר אינטרנט בין אם עלותו נמוכה מאוד ובין אם יותר מזה מהווה בעצם רק את תחילת הדרך, לאחר השלמת תהליך הקמת האתר יש צורך בהשקעה ברמה מסויימת על מנת להנות מיכולות ויתרונות המדיה הזו.

שימושיות אתר אינטרנט

אופן השימוש המתוכנן לאתר האינטרנט מכתיב את בחירת התשתית הנכונה לאתר, אתר האינטרנט המתוכנן לשמש כתיק עבודות בלבד יכול להסתמך על תשתית אחת בעוד שאתר אינטרנט שאמור לשמש כמקור לגיוס לקוחות חדשים צריך להיות מבוסס על תשתית מסוג אחר לחלוטין, לכן כאשר בוחרים את התשתית לאתר אינטרנט חובה לקחת בחשבון את המטרות לשמן הוא מוקם (מטרות לטווח קצר, בינוני וארוך).

גמישות יכולות אתר

עסק שנמצא במצב התחלתי או עסק שנמצא בגדילה וצמיחה צריך אתר אינטרנט שיאפשר צמיחה זו ויתמוך אותה, חובה לבחור תשתית אינטרנטית שתוכל לגדול ולצמוח במינימום השקעה (ולא תידרוש הקמה מחדש בכל שינוי קטן).

גמישות עיצובית

עסקים גדלים ומשתנים, תקציבים גדלים ומשתנים, ברמה העיצובית אתר אינטרנט יכול לשנות את פניו, להשתנות ולהשתכלל ולספק חווית גלישה מתפתחת. ישנן תשתיות אתרים שמאפשרות שינוי עיצובי רק על ידי הקמת אתר חדש ויש כאלו שמאפשרות עיצוב מחדש ללא צורך בהקמת אתר מחדש.

בית עסק שמבקש להקים אתר אינטרנט יכול לקחת בחשבון השקעה עתידית בעיצוב ולייצר אתר בנראות בסיסית שתשתנה בעתיד.

חוסר תלות

כשבוחרים תשתית לאתר אינטרנט מדובר בהשקעה במשאב של העסק, ההשקעה יכולה להיות במשאב פרטי בבעלות העסק או במשאב שכור (דרך רשת אתרים של חברות שונות), כאשר בוחרים לעבוד עם כל אחד מהם חובה להבין את המשמעות המידית והמשמעות העתידית של הבחירה.

לסיכום, אפשר לציין שזה נכון שהתקציב הוא דבר עיקרי בכל מהלך עסקי ובכל השקעה, אבל קיימים אלמנטים שונים וקריטריונים אחרים שמשפיעים באופן ישיר על עתיד אתר האינטרנט ובאופן עקיף על התקציב והעבודה העתידית שתצטרכו להשקיע. ישנן החלטות שעלולות לגרור הוצאות עתידיות משמעותיות של זמן, משאבים וכסף לכן חשוב מאוד להבין אילו יתרונות ואילו חסרונות יש לכל תשתית בה בוחרים.