הנגשת אתרים

הנגשת אתרים | הנגשת אתרי וורדפרס | הנגשת אתר מכירות | הנגשת אתר תדמית

בתאריך ה 25.10.13 נכנסו לתוקף תקנות חדשה המתייחסות לאופן הצגת אתרי אינטרנט בישראל, תקנות אלו מתייחסות לאוכלוסיית הגולשים בעלת צרכים מיוחדים ונקראות תקנות הנגישות (נגישות אתרי אינטרנט).


החוק מחייב בעלי אתרים הפונים לאזרחי ישראל לעמוד לתקן נגישות שיאפשר לכל אדם באשר הוא לגלוש ולקבל את המידע במלואו ללא קשר למצבו או למגבלותיו השונות האפשריות.

למה הוציאו את תקנת נגישות אתרים?

אוכלוסיות רבות בארץ בעלות מוגבלות אינן יכולות לגלוש באתרים שאינם מתאימים טכנולוגית ואינם מותאמים טכנולוגית לכלים איתם נעזרים בעלי מוגבלויות לצורך גלישה באינטרנט, מדובר על כחמישית מהאוכלוסיה בארץ.

תקנות הנגישות באות לחייב את בעלי האתרים לעמוד בתקן בכדי שאותם אנשים יוכלו לגלוש כמו כולם למרות המגבלות שלהם.

על מי חל חוק נגישות אתרים?

באופן כללי, התקנות חלות על כל אתר שנותן שירות בישראל עבור קהל הגולשים הישראלי. ישנם יוצאי דופן, ישנן אפשרויות לקבלת הקלות או "הנחות" בתהליך הנגשת אתר.

אנחנו נמצאים ממש בראשית יישום תקנות לכן יש עדיין בלבול רב לגבי הדברים לכן כנקודת מוצא מחמירה, כל בעל אתר אינטרנט צריך וצריכה לדעת שהאתר חייב להיות מונגש.

מה צריך לעשות כדי שהאתר יעמוד בתקנות נגישות אתרים?

הנגשת אתר וורדפרס או כל אתר אחר לצורך העניין הוא תהליך המתבסס על מצבו הנוכחי של האתר, באופן טבעי המון חלקים מתוך חוק הנגישות יהיו כבר מיושמים באופן נכון ומלא באתר האינטרנט, תהינה נקודות בהן צריך לבצע שינויים קטנים ואחרות שאולי כלל לא מיושמות ויהיה צורך לישמן באתר. בכל מקרה, נידרשת בדיקה של האתר ויצירת דו"ח פעולות לצורך הנגשתו המלאה.

ניתן להזמין בדיקת נגישות לאתר האינטרנט וניתן להזמין את השירות המלא הכולל בדיקה ותיקון הכשלים של האתר.