מידע ומאמרים

מידע ומאמרים בתחומי ניהול, בנייה ותחזוקת אתרי וורדפרס.

מה בין תחזוקת אתר לשיווק אתר וניהול אתר וורדפרס

הרבה בעלי אתרים מבלבלים בין הדברים לכן חשוב לנו להבהיר את המושגים שלפעמים מוצגים בצורה חופפת, אבל הם לא. בעל אתר אינטרנט שמשמש כמשאב חשוב עבורו ועבור העסק שלו חייב לטפל באתר (ממש כמו שמטפלים בכל משאב אחר). הטיפול באתר מתחלק למספר "חזיתות", נחלק אותן ונתייחס לשלושה ההיבטים ספציפיים:

תחזוקת אתר אינטרנט

כמו שהרכב שלנו זקוק לביקור במוסך מידי שנה, כמו שאנחנו מגיעים לרופא שיניים מידי חצי שנה (לביקורת וטיפול מונע) ככה גם אתר האינטרנט זקוק לתשומת לב טכנולוגית. הפעולות שמתבצעות בפן הטכנולוגי מתבצעות בעצם מול השרת המאחסן של האתר, מול קוד האתר והתוספים המותקנים עליו.

תחזוקת אתר גם כוללת פעולות של הכנה למשבר, כדי למנוע איבוד של חומר חשוב, תחת כותרת תחזוקת אתרים נכנסים גם הגיבוי והשחזור של האתר. גיבוי ברמת שרת וגיבוי ברמת האתר.

שיווק אתר אינטרנט

תהליכי שיווק באינטרנט לא נכנסים תחת תחזוקת אתר למרות שיש מי שמתבלבל ומציג את הדברים כך, שיווק באינטרנט הינו תהליך של תוכן, פרסום ויחסי ציבור בו מעורבות פעולות שונות ומגוונות הקשורות למטרות העסקיות של האתר ולאופן מימושן. תהליכי שיווק מבוססים צרכים ומטרות עסקיות ואינן טכניות למרות שיש היבטים טכניים אותם חייבים לקחת בחשבון בתהליך שיווק אתר אינטרנט.

ניהול תוכן אתר אינטרנט

ניהול אתר אינטרנט מדבר על תוכן האתר, ניהול התכנים צריך להתבצע בכפוף לתהליכי השיווק המתבצעים אך אינו קשור בהכרח לכך. ישנם מצבים בהם בעל האתר הוא מנהל העסק ומבקש לקבל שירות של הזנת תכנים לאתר, אז בעל האתר אינו נדרש להיכנס למערכת ולעדכן תכנים – יש בעל תפקיד שמנהל עבורו את האתר.

אפשר להתייחס לניהול האתר באופן רחב יותר ולכלול את תחזוקת האתר (התחזוקה הטכנית של האתר) בתוך השירות. שוב, זה תלוי בצרכי העסק.